sobota, 22 sierpnia 2015

Walcz albo giń, czyli ,,Próby Ognia"


Autor: James Dashner
Wydawnictwo: Papierowy księżyc
Seria: Więzień labiryntu
Ilość stron: 420
Cena na www.empik.com: 33,99 zł
Cena na aros.pl: 26,53 zł
Cena na nieprzeczytane.pl: 21,02 zł
Labirynt był dopiero początkiem, czas na...Próby Ognia
Jest to kolejna część serii Więzień labiryntu.
Spalona Ziemia z powodu surowego klimatu stała się krainą zamieszkaną przez Poparzeńców- ludzi zarażonych Pożogą.
Kiedy streferzy zostają przetransportowani do pewnego budynku, myślą że w końcu zaznają spokoju, że w końcu będą mogli normalnie żyć. Jednak muszą stawić czoła kolejnej próbie- muszą przejść przez najbardziej spaloną część Ziemi i dotrzeć do bezpiecznej przystani w ciągu dwóch tygodni. Ta droga nie będzie dla nich łatwa, gdyż DRESZCZ przygotował dla nich pewne niespodzianki....krwawe niespodzianki.
Mi osobiście ta część podobała się bardziej, pewnie dlatego że pierwszą część najpierw obejrzałam, a potem przeczytałam.
Tutaj mogłam przeżywać z bohaterami wydarzenia, sytuacje w których się znajdowali (w pierwszej części nie mogłam tego robić, ponieważ wiedziałam już jakie wydarzenia będą i wgl ;) ).
Fajne jest to, że w książce pojawiają się takie jakby zamienniki przekleństw, np. purwa, fujowo. Bardzo rzadko niestety pojawiał się ukochany klump :( Ale jakoś to przeżyłam :D
Przeczytajcie koniecznie książkę, zanim zobaczycie ekranizacje, która ma już się pojawić w kinach od 11 września ;)   

21 komentarzy:

  1. Przyznam, że drugiej części jeszcze nie czytałam, bo pierwsza jakoś niespecjalnie mnie porwała, zwłaszcza główny bohater mocno mnie irytował. Będę musiała jednak po nią sięgnąć przed oglądnięciem drugiej części filmu :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie sięgnąć po drugą część :D

      Usuń
  2. Przyznam szczerze, że jeszcze nie czytałam może czas najwyższy nadrobić zaległości ;) pozdrawiam
    ksiazkomiloscimoja.blog spot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania ;)
      Mi podobała się bardziej ta część niż pierwsza. Czekam aż przeczytasz i na opinie o niej :)

      Usuń
  3. Ta książka średnio mi się podobała, oj, bardzo średnio... Brakowało mi tej nutki emocji, której doświadczałam przy pierwszej części. Poza tym Thomas był irytujący, strasznie wkurzało mnie to jego "olaboga, gdzie teresa, do klumpa fujowego". A Teresa miała go gdzieś :/ Team Brenda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że czytasz "Czerwoną królową". Jak Ci idzie? :)

      Usuń
    2. Haha tak, ja Brendę bardzo polubiłam :D
      Tak, czytam Czerwoną królową. Jestem dopiero na początku, ale bardzo już polubiłam bohaterów. Ciekawi mnie świat stworzony przez autorkę- podział na Czerwonych i Srebrnych. Na razie jestem bardzo zadowolona z książki :D

      Usuń
    3. A! I okładka jest prześliczna :D Na pewno kupię książkę żeby mieć w swojej biblioteczce :D

      Usuń
  4. Próby ognia to moja zmora :( Nie ma jej w żadnej bibliotece w moim mieście, a nie rusze się do kina dopóki jej nie przeczytam!
    I nie, nie mogę kupić, bo okładkę pierwszej części mam filmową i wszytskie już chce takie :'(

    Pozdrawiam, Lucy z Górki Ksionszków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam na twoim blogu, ale tu też wstawie link ;)
      http://platon24.pl/ksiazki/proby-ognia-wiezien-labiryntu-tom-2-okladka-filmowa-91597/

      Usuń
  5. Próbowałam przeczytać pierwszą część, ale nie dałam rady. Zupełnie nie w moim stylu

    Blondie In Wonderland

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, czasem trudno się odnaleźć na początku książki ;)

      Usuń
  6. Ja osobiście zawsze najpierw czytam później oglądam. Jeśli zobaczę ekranizację to raczej już nie sięgam po książkę :) Sprawdzę tom 1 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też, ale tak już wyszło :D
      Ja jednak czasem z ciekawości sięgam po książkę po obejrzeniu ekranizacji, żeby zobaczyć czy jest lepsza, czy gorsza :)
      Sprawdź, sprawdź :D

      Usuń
  7. Raczej i tak nie obejrzę ekranizacji, ponieważ nie przepadam za filmami. A co do książki - nie mam pojęcia dlaczego, ale jakoś mnie nie intryguje. Nie chcę się zmuszać do czytania.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią "ile ludzi tyle gustów" :D
      Wpadne również na twojego bloga ;)

      Usuń
  8. Muszę w końcu zapoznać się z tą trylogią. Widziałam ekranizację pierwszej części i film mi się nawet podobał :)
    Tak się właśnie zastanawiam czy iść do kina na "Próby ognia" czy czekać za książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od Ciebie co zrobisz. Widziałam zwiastun Prób Ognia i trochę się zawiodłam. Pewnie film będzie całkowicie inny niż książka :)

      Usuń
  9. Właśnie muszę wreszcie sięgnąć po drugą część, ponieważ chcę jechać do film! Mam nadzieję, że nie zawiodę się na niej, oraz że ekranizacja będzie świetna! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie x
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy tom czytałam już dość dawno i pamiętam, że właściwie całkiem mi się podobał. Chyba czas na drugi tom. ;) Książkę na pewno wyróżnia ten specyficzny język bohaterów i jest to niesamowity plus.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta część z całej trylogii podobała mi się najmniej, głównie za sprawą Thomasa, który mnie bardzo denerwował.. Zauważyłam też, że przy każdej z części recenzowanie tych książek przychodziło mi z ogromnych trudem.. Nawet nie wiem czemu :D

    http://zapachstron.blogspot.com/2015/06/25-proby-ognia-tom-2-james-dashner.html

    OdpowiedzUsuń