środa, 16 września 2015

Czerwona Królowa- Victoria Aveyard

Witajcie w świecie, w którym Twoje życie zależy od koloru krwi.
Czerwoni- zwykli ludzie, wykorzystywani jako tania siła robocza i przymusowo wysyłani na wojnę. Ich sytuację chyba może zmienić tylko cud.
Srebrni- arystokraci o nadprzyrodzonych umiejętności.
Kiedy osiągniesz wiek osiemnastu lat musisz przymusowo iść na wojnę.
,,Tak jest urządzony ten świat. Czerwoni służą, Czerwoni pracują, Czerwoni walczą. Do tego się nadają. Do tego są stworzeni.''  
W takim właśnie okresie jest Mare Molly Barrow, ma prawie osiemnaście lat i za niedługo czeka ją okrutny los.
Główna bohaterka jest znana z kradzieży, przemytów, stawania oporu.
Jest biedna, uparta, ale przede wszystkim jest to typ wojowniczki.
,,Dawno temu tata nazwał nas mrówkami, czerwonymi mrówkami prażącymi się w srebrnym słońcu. Niszczy nas potęga innych, przegrywamy walkę o nasze prawa, ponieważ nie jesteśmy nadzwyczajni.''
Pewnego dnia trafia na dwór królewski i wtedy odkrywa kim naprawdę jest.
Jest zarówno Czerwoną i Srebrną.
,,(...) jesteś zarówno Czerwona, jak i Srebrna, i silniejsza od jednych i drugich. Sądzę, że jesteś przyszłością. Sądzę, że jesteś świtem nowego dnia.''

Od teraz musi udawać tym, kim nie jest.
 Kiedyś czytałam w pewnej recenzji, że Czerwona Królowa jest to książka, którą się kocha albo nienawidzi. Zgadzam się z tym w 100%. Ja jednak kocham tą książkę :D
 Tak strasznie przeżywałam wszystkie wydarzenia, bałam się nawet w niektórych momentach co to będzie, co się stanie dalej. Mimo, że czytałam tą książkę długo ponieważ zaczęła się wtedy szkoła i tak zbytnio nie miałam czasu to, i tak nie da się zapomnieć tej wspaniałej fabuły. Aż z niecierpliwością czekam na drugą część ♥
Autorka zręcznie zbudowała skomplikowany świat.
Nie zabrakło wątków miłosnych, rodzinnych intryg czy zwyczajnych ludzkich emocji jak zazdrość czy gniew.
,,Każdy może zdradzić każdego.''
Pewnego dnia pojawia się Szkarłatna Gwardia.
Kim oni są? Zmienią świat na lepsze, a może tylko pogorszą sytuację? Co zrobi Mare?.
,,Uważacie się za władców świata, ale wasz czas jako królów i bogów dobiega końca. Dopóki nie uznacie nas za ludzi , za równych sobie, walka będzie się toczyć u waszych progów. Nie na polach bitewnych, ale w waszych miastach. Na waszych ulicach. W waszych domach. Nie widzicie nas, choć jesteśmy wszędzie. – W jej głosie pobrzmiewa moc i pewność. – I powstaniemy. Czerwoni niczym świt.''
Jestem po prostu oczarowana tą książką.
Zachęcam was do przeczytania ♥
,,Powstańmy. Czerwoni niczym świt.''
 
Na koniec chciałam was przeprosić za moją długą nieobecność. Jest ona spowodowana nauką, że nie mam czasu na czytanie książek czy też pisanie na blogu.
Mam nadzieję że mnie rozumiecie.
Pozdrawiam :*


40 komentarzy:

  1. Pożycz książkę chce przeczytać bo mnie zaciekawiłaś:-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Polowanie czas zacząć! Muszę mieć tą książkę! :) Tyle recenzji przeczytałam i myślę, że mi też się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stwierdzenie, że "Czerwoną Królową" się albo kocha, albo nienawidzi widocznie ma w sobie wiele prawdy. Na blogach często spotykam pozytywne recenzje tej książki lub wręcz przeciwnie, bardzo negatywne. Mam ją zamiar niedługo przeczytać ;)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, spotykam się z wieloma opiniami na temat tej książki, jednak każdy powinien sobie ją wyrobić sam :D

      Usuń
  4. Pati, idzie Ci coraz lepiej! ♥
    Wiesz, że mają być cztery części? :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ❤
      Serio? Myślałam, że trzy :D
      W sumie to lepiej że 4 :D ❤

      Usuń
  5. Sypią się recenzję tej książki, strasznie dużo już ich przeczytałam. Twoja recenzja naprawdę kusi. Pewnie w końcu sięgnę po tą powieść, aczkolwiek nie mam pojęcia kiedy ;) Pozdrawiam.

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie ją przeczytać :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Powiem szczerze, że ta książka jako jakoś zbytnio mnie nie zachęca, ale może kiedyś... ;)
    + przepiękny szablon!

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, kiedyś sięgnij bo warto :D
      Dziękuję ❤
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślałam, ze dwa razy dodał mi się komentarz bo całkowicie zawiesił mi się laptop :D
    Chciałam napisać, że tyle razy już widziałam pozytywną opinię o tej książce, a dalej waham się do jej zakupu. Mam nadzieję, że w końcu się przełamię i ją kupię! :)
    Pozdrawiam :*
    http://skrytaksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję :D ja osobiście polecam ci tą książkę :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Słyszałam właśnie wiele przeciwstawnych opinii o tej książce - tak, jak powiedziałaś, jedni ją kochają, inni nienawidzą. Ja jednak myślę, że sobie tę historię odpuszczę, nie wydaje mi się ona przekonywująca.

    medycy nie gęsi, też książki czytają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale może jednak kiedy po nią sięgniesz :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  10. Zaciekawiłaś mnie. Musze kiedyś przeczytać tę książkę! :)
    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie. Musze kiedyś przeczytać tę książkę! :)
    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Baardzo ciągnęło mnie do tej książki ale podczas wakacji jakoś o niej zapomniałam i dzięki tobie znowu pojawiła się na mojej liście.
    Świetna recenzja.:)

    http://krainaksiazek0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow!
    Masz śliczny wygląd bloga! Każda kolejna zmiana jest coraz lepsza - nie wiem jak Ty to robisz :) Co do książki mam ją w planach i mam nadzieję, że ją pokocham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha dziękuję! ❤
      Musi Ci się spodobać! :*
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  14. Jestem właśnie przed rozpoczęciem tek książki i czuję, że ja również będę należeć do tych, co ją kochają - mam nadzieję, że się nie zawiodę ^^
    Pozdrawiam ♥
    http://be-here-now-and-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie zawiedziesz :D
      Czekam na twoja opinie jak przeczytasz :*
      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  15. O ale u Ciebie zmiany :) Ładnie tu.
    Co do książki, to jeszcze jest przede mną. Czeka na swoją kolej na długiej liście

    Pozdrawiam Justyna z książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak wiele pozytywnych recenzji słyszałam pod adresem tej książki, że nie pozostaje mi nic innego jak się za nią wziąć :)

    Pozdrawiam :)
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham tę książkę! :D
    Zapraszam na mojego bloga ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za link do bloga ^^
      Na pewno wpadnę :*
      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  18. od jakiegoś czasu mam ochotę przeczytać tą książkę, Twoja opinia jeszcze bardziej mnie w tym utwierdziła. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Nominowałam Cię do My Little Pony Book TAG :)

    http://szept-stron.blogspot.com/2015/09/my-little-pony-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Koniecznie muszę przeczytać, zbliżają sie moje urodziny, więc być może poproszę o "Czerwoną Królową" na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak obiecywałam jestem, czytam j komentuję ;)
    Słyszałam już wcześniej o tej książce, ale (jak piszę pod większością postów na blogach recenzenckich) nie mam kompletnie czasu na jej przeczytanie :(. Dlaczego? Otóż mam długą listę pozycji do konkursu z działu tych ciężkich książek, zwanych klasyką. Do tego dochodzi ciągła nauka, treningi i pisanie bloga (teraz dociera do mnie jak to dobrze, że prowadzę go z Caxi i się wymieniamy XD)
    Więc mimo, że fabuła jest ciekawa, muszę książkę odłożyć na "bliżej nieokreśloną przyszłość" :(
    Pozdrawiam
    http://czytamwiecjestemcaxianelim.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś będziesz miała czas po nią sięgnąć :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  22. Dzięki za pożyczenie książki i czekam na kolejną część ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Patrząc na recenzje tej książki, zgadzam się - albo się ją kocha, albo nienawidzi. Ja jestem po drugiej stronie barykady, bo fabuła nie była w stanie wciągnąć mnie na tyle, żebym przymknęła oczy na tę koszmarną powtarzalność.

    OdpowiedzUsuń
  24. Niedawno właśnie kupiłam tą książkę i choć jeszcze nie wzięłam się za czytanie to pokochałam ją po samej okładce i korci mnie ogromnie >_< brak czasu jest taki dobijający. Twoja recenzja jeszcze bardziej zaciekawiła mnie do jej przeczytania :)
    my-dream-is-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń