piątek, 16 października 2015

#1 Wywiad


 
Witajcie w nowej serii na blogu. Jak już widzicie po tytule będą to wywiady.
Jednak nie będą to pytania o książkach, tylko o Waszych koleżankach i kolegach z blogsfery :D
Mam nadzieję, że przez to będziecie mogli ich bliżej poznać.
Tak więc nie przedłużając..Dzisiaj przeprowadzę wywiad z Lucy Lomar.
(Zapraszam również na jej bloga :D)
,,Nie uważaj mnie za gwiazdę wagi Emmy Watson!''

Rozmowa z Lucy Lomar, blogerką książkową, pisarką
Uczennica gimnazjum, blogerka książkowa od 8 października 2014 roku. Mimo tego już osiągnęła pewne sukcesy. Powiązała współpracę z siedmioma wydawnictwami. Przeprowadziła wywiad z pisarzem Pawłem Baręsewiczem.
- Co sprawiło, że założyłaś bloga książkowego?
- Na początku wcale nie był książkowy. A przynajmniej nie w tego słowa znaczeniu. Gdy zaczął istnieć jako moja własna strona internetowa służył mi do publikowania moich opowiadań i wierszy, które niestety nadal można tam znaleźć. W sumie to recenzowanie od zawsze mi się podobało- wyrażanie własnej opinii na temat danej książki po to, by skłonić lub ostrzec przed ich kupnem.
- Czy prowadzenie bloga zmieniło coś w Twoim życiu?
- Jasne! Może nie jest to aż tak radykalna zmiana jak nagłe zdobycie Nobla, ale jednak jest. Dzięki mojemu blogowi poznałam wiele wspaniałych osób, które dzielą moją miłość do książek. Pisane recenzji również pomaga mi kształtować swój styl pisania, oraz pamięć, ponieważ wszystko muszę ująć, by była jak najlepsza.
- Czy zakładając bloga, pomyślałaś, jakie sukcesy możesz osiągnąć? Bo trochę ich już masz, a przecież nie prowadzisz bloga, aż tak długo.
- Nie uważaj mnie za gwiazdę wagi Emmy Watson! Szczerze, to nie. Zakładając bloga nie myślałam o wyświetleniach, obserwatorach czy niekończących się komentarzach pod postami. Teraz nagle sobie uświadomiłam, że prowadziłam go tylko, by mieć własne miejsce w internecie, gdzie mogę się spełniać.
- Do większości wydawnictw Ty pisałaś o współpracę, ale czy zdarzyło Ci się tak, że wydawnictwo samo do Ciebie napisało?
- Oczywiście, a zdarzyło się to ostatnio! Pamiętam, że był to dzień, gdy sprawdzając pocztę na przesłanie mi książek zgodziły się, aż cztery wydawnictwa. Dostałam takiego maila od wydawnictwa Akurat, z czego byłam niesamowicie szczęśliwa. Szczerze, to z wrażenia nawet nie myślałam, o czym może być książka! Chciałam ją po prostu mieć, ponieważ tak bardzo się wtedy cieszyłam.
- Masz także bloga, gdzie piszesz książkę. Czemu akurat ona jest z tematyką historyczną?
- Nie jest to raczej zaskoczenie dla osób, które znają mnie chociaż jeden dzień. Każdy wie, że całym sercem uwielbiam historię, a zwłaszcza Leonarda da Vinci. Ogółem rzecz biorąc jest to temat tak samo trudny jak i prosty. Wydawać się może, że pisanie czegoś, co działo się (blog, o którym wspominasz jest z książką o drugiej wojnie światowej) dawno/nie dawno nie wymaga aż tak dużego wysiłku. Jednak jest to mylne. Mam czternaście lat- nie jestem historykiem, więc moja wiedza ogranicza się do nauczycieli, którzy ledwo znaleźli dla mnie czas, oraz wiedzy wyniesionej z szkoły podstawowej. Nie wiem, czy u Ciebie również tak jest, ale w mojej szkole niestety historia jest postrzegana jako przedmiot trudny i nudny. Gdyby nauczyciele potrafili zaciekawić uczniów żywą opowieścią o wojnie lub o innych epokach uwierz mi, że wielbicieli historii znalazłoby się o wiele, wiele więcej.
- Dlaczego w ogóle zaczęłaś pisać książkę? Była to decyzja spontaniczna, czy wcześniej zastanawiałaś się nad tym?
- Może mi nie uwierzysz, ale pisałam od zawsze. Nawet wtedy, gdy z całego serca nienawidziłam książek...Co ze mnie wyrosło! Pierwszą ,,książkę'' napisałam w przedszkolu i była to jednostronicowa praca o jednorożcach. Potem z kilkumiesięcznymi przerwami coś tam skrobałam na Wordzie. Teraz idzie to pełną parą, choć jednak nie ukrywam, że jest to żmudna praca.
- Wolisz bardziej pisać książki realistyczne, czy fantastyczne?
- Oczywiście, że fantasy! Jakoś trzeba sobie umilić codzienność- choćby właśnie przez czytanie czy pisanie takich książek. Powieści realistyczne to już oklepany gatunek. Nasz świat znamy już na wylot, a poznać coś nowego to odskocznia. W dodatku przy fabule fantastycznej ma się nieograniczone możliwości: własny świat/państwo, nowe zasady i twarde reguły.
- Niedawno przeprowadzałaś wywiad z pisarzem- Pawłem Baręsewiczem. Czy miałaś jakieś obawy przed tym spotkaniem?
- Obawy? Może takie, że się spóźnię! Wszyscy znają mnie z tego, że latam sobie z jednego miejsca na drugie i nigdy nie można mnie znaleźć tam, gdzie byłam przed chwilą. Jak teraz przypomnę sobie ten wywiad to pamiętam, że raczej się nie stresowałam. W szczególności uspokoił mnie pan Paweł, który jest niesamowicie sympatyczny. Trzeba tu też ująć, że dwa tygodnie przed wywiadem siedziałam jak na szpilkach, ponieważ zawalona byłam obowiązkami w szkole i poprzez termin na recenzję jaki nałożyło mi wydawnictwo. Ale z tym spotkaniem wiąże się jeszcze kilka innych historii, którymi nie mam zamiaru Cię zanudzać.

PS. Nie mogę się powstrzymać i muszę Wam napisać cytat przewodni Lucy. Jednak najpierw muszę powiedzieć, że powstał on w wyniku tego, że poparzyłam język zupą (Tak, wiem, niezdara ze mnie...). Więc oto on: ,,Uważaj na zupy, one bolą'' :'D
Tak więc, to już koniec wywiadu, dajcie znać czy Wam się podobał :)

19 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na wywiady z blogera. Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :D
      Dziękuję i pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Gdyby to było tylko na bloga, a nie jako zadanie domowe to sypałabym buźkami i XDami jak tylko by się dało XD :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież jest jako na bloga XD No i..było jako na zadanie domowe.
      Ale wiesz..XDD

      Usuń
  3. Świetny pomysł i mam nadzieję, że kiedyś pojawi się więcej takich wywiadów! :)

    (Nominowałam się do The Name Book TAG! Więcej informacji -> http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/the-name-book-tag.html)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudny pomysł! :D
    Cytat na końcu mnie powalił ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, a sam wywiad też genialny.
    Już nie mogę się doczekać kolejnego..!
    Pozdrawiam :D

    www.cynka7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki świetny pomysł z tymi wywiadami! Nie mogę się doczekać następnego! :-D. I do Lucy też pewnie wpadnę... ;)
    Pozdrawiam
    http://czytamwiecjestemcaxianelim.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. O, Lucy ^^. W sumie to fajny pomysł z tymi wywiadami :).
    Ja to mam świetnego historyka, naprawdę ciekawie opowiada na lekcjach ^^.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo to zazdroszczę Ci! Ja mam takiego, który mówi do nas jakbyśmy byli na studiach, a nie w gimnazjum ._.

      Usuń
    2. Hahha, jestem wszędzie! ^^
      Szczęściara z Ciebie ;-; Moja historyczka nawet nie pamięta mojego imienia...

      Usuń
  8. Pomysł prowadzenia wywiadów z innymi blogerami jest wspaniały, bo można się dowiedzieć o nich tyle nowych, fajnych rzeczy, do których codziennie nie mamy dostępu :) A Lucy wydaje się być pozytywnie zakręconą osobą, więc tym lepiej. Gratuluję pierwszego takiego postu i powodzenia przy kolejnych!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantasy - mm, zdecydowanie :D
    Bardzo ciekawy wywiad :) Obydwie spisałyście się na medal :D
    Uwielbiam podobne przedsięwzięcia, poznawanie blogerów bardziej z prywatnej strony :) Sama chętnie biorę udziały we wszelkich LBA np., co bardzo przypomina w sumie wywiady :D
    Ale dlaczego niestety znaleźć no? :D Każdy od czegoś zaczyna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł:)
    Już Cię obserwuję i zapraszam do mnie, a i nie zapomnij polubić mojego fanpage:)
    Recenzjonistycznie
    No Longer Nightmare

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę świetny pomysł z wprowadzeniem takiej serii :)
    Druga wojna światowa? Mogę czytać o niej książki, ale pisanie byłoby dla mnie katorgą.
    Ja miałam to szczęście, że w tym roku trafiłam na naprawdę dobrą nauczycielkę historii, chociaż oprócz mnie i tak nikt jej nie lubi xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny pomysł na wywiady! Ten podobał mi się bardzo! :)
    Miłego wieczorku :D

    OdpowiedzUsuń