poniedziałek, 5 października 2015

Zapowiedzi- Październik 2015

Ten post powinien się pojawić wcześniej, ale z racji tego, że nie miałam zbytnio czasu to wstawiam go dzisiaj. Więc zapraszam do czytania :D
Wraz z nowym miesiącem, przybywają nowości książkowe (I to ile!). Nie zmieściłyby się wszystkie książki w tym poście, więc wybrałam te, które najbardziej mnie zaciekawiły.
Data premiery:
środa
07.10.2015


Magdalena Witkiewicz - Po prostu bądźMożemy się umówić i zawrzeć pewien pakt...
On był miłością jej życia, gdy go zabrakło jej świat runął.
Została pustka i jeszcze ktoś...
W pobliżu zawsze był przyjaciel. Jego przyjaciel, któremu nie wolno było czuć.
Ale możemy się umówić
I zawrzeć pewien pakt
Zaopiekował się nią na dobre i na złe.
Ktoś do nich dołączył, a on nadal trwał.
Pewnie nie taką miłość
wymarzyłaś sobie w snach
Miłość przychodzi bezszelestnie, nikogo nie uprzedza.
Równie cicho odchodzi niezauważona.
Lecz może pokochasz mnie
Za jakiś czas.


Data premiery:
środa
07.10.2015
Lauren Miller - Aplikacja / Lauren Miller - Free to FallCo się stanie, gdy życie ludzi zostanie zdominowane przez elektroniczne urządzenia osobiste? Gdy ich spersonalizowane telefony będą im podpowiadać, co powinni zjeść, w co się ubrać, gdzie pójść i z kim zaprzyjaźnić? Oto czasy, w których wielki koncern Gnosis, następca firm Apple i Google, wprowadził na rynek najbardziej rewolucyjne narzędzie wszechczasów: aplikację na telefon Lux. Ten innowacyjny program optymalizuje podejmowanie decyzji przez użytkownika, biorąc pod uwagę jego dobro i preferencje osobiste, co ma dać najlepsze możliwe rezultaty. 16-letnia Rory uważa za oczywiste to, że aplikacja Lux stanowi klucz do zdrowego i szczęśliwego życia. Kiedy zostaje przyjęta do elitarnej Akademii Theden, wydaje się, że rysuje się przed nią przyszłość doskonała. Ale w tej idealnej, wymarzonej szkole pod gładką powierzchnią czai się coś złego. A potem Rory poznaje Northa, przystojniaka z miasta, który prowadzi życie outsidera i – o zgrozo! – nie korzysta z Luxa, co fascynuje dziewczynę. Wkrótce bohaterka zaczyna postępować wbrew rekomendacjom aplikacji – zaczyna słuchać głosu intuicji, którą nauczono ją ignorować. Ten wybór poprowadzi ją do odkrycia prawdy, której ani ona, ani nikt inny nie mógł się spodziewać.

Data premiery:
środa
07.10.2015
Brooke Davis - Zgubiono, znalezionoWzruszająca powieść o tym, czym naprawdę są miłość i życie.
Siedmioletnia Millie uświadamia sobie, że wszystko dokoła niej umiera. W swojej Księdze Umarlaków odnotowała już śmierć dwudziestu siedmiu różnych stworzeń. Teraz musi do niej wpisać swojego ojca.
Agatha ma osiemdziesiąt dwa lata i od śmierci męża nie wychodzi z domu. Siedzi przy oknie, ukryta za zasłonami i bluszczem, i wrzeszczy na przechodniów, wyładowując swój gniew na obcych ludziach. Aż do dnia, gdy po drugiej stronie ulicy dostrzega dziewczynkę.
Karl ma osiemdziesiąt siedem lat, kiedy jego syn przywozi go do domu starców, całuje go w policzek na pożegnanie i znika. Wtedy właśnie Karl przeżywa chwilę umysłowej klarowności. Ucieka z domu starców i wyrusza na poszukiwania czegoś innego.
Troje zagubionych ludzi, którzy muszą się odnaleźć. Millie, Agatha i Karl łamią zasady i dzięki temu odkrywają sens życia.
Poznaj historię, w której zakochał się świat.
 
Renée Knight - Sprostowanie / Renée Knight - Disclaimer
Data premiery:
środa
07.10.2015
Kiedy pewna intrygująca powieść ląduje na nocnym stoliku Catherine, ta zwija się w kłębek i zaczyna czytać. Lecz gdy przewraca strony, czuje mdlącą grozę i zdaje sobie sprawę, że ta opowieść wyjawia jej najbardziej mroczną tajemnicę. Tajemnicę, której jej zdaniem nie znał nikt poza nią...
"Sprostowanie" to budzący zawrót głowy psychologiczny thriller o normalnym życiu wywróconym do góry nogami na skutek niewyobrażalnie niszczycielskiej zemsty.
 M.J. Arlidge - Powiedz, panno, gdzie ty śpisz
 Data premiery:
środa
07.10.2015
W dzielnicy czerwonych latarni ginie mężczyzna. Zabójca jest bezlitosny. Ciało jest okaleczone, a na miejscu zbrodni brakuje serca... Parę godzin później serce ofiary zostaje dostarczone żonie i dzieciom przez kuriera.
Zaczynają ginąć kolejni mężczyźni. Helen Grace ponownie będzie musiała stawić czoło seryjnemu mordercy, mimo własnych problemów osobistych.
 
Data premiery:
czwartek
08.10.2015
Jax Miller - Mam na imię Freedom / Jax Miller - Freedom's child„Nazywam się Freedom Oliver i zabiłam swoją córkę”, wyznaje bohaterka.
Mieszkańcy Painte, małego miasteczka w stanie Oregon, niewiele wiedzą o swojej sąsiadce, choć Freedom mieszka tu od wielu lat. Pracuje w rockandrollowym barze, jest zadziorna i arogancka, unika towarzystwa, ale nie stroni od alkoholu i prawie co wieczór trafia do policyjnego aresztu za picie w miejscach publicznych. Nie wiedzą, że naprawdę nazywa się inaczej, kiedyś została oskarżona o zabójstwo męża i od prawie dwudziestu lat korzysta z ochrony dla świadków. Nie wiedzą też, że po aresztowaniu oddała do adopcji syna i córkę i dziś gorzko żałuje tej decyzji. Tęskni za dziećmi i pisze do nich setki listów, których nie wysyła.
Gdy Freedom dowiaduje się, że jej córka Rebekah została porwana, postanawia za wszelką cenę ją uratować. Wyrusza więc w samotną podróż do Kentucky, gdzie wychowały się jej dzieci, w rodzinie, która też skrywa swoje mroczne sekrety. Musi także uciekać przed niezrównoważonymi braćmi swojego męża, którzy ruszają jej tropem, aby dokonać zemsty. Freedom przekona się wkrótce, że grozi jej znacznie poważniejsze niebezpieczeństwo.
Data premiery:
wtorek
20.10.2015
Dagmara Andryka - Tysiąc
 
 W wyniku nieszczęśliwego zbiegu okoliczności Marta Witecka zatrzymuje się w nieznanym miasteczku. Postanawia wykorzystać sytuację, by zwiedzić okolice i wreszcie znaleźć mocny reporterski temat, który przyniesie upragniony sukces zawodowy.
Mieszkańcy w uprzejmy, acz zdecydowany sposób próbują pozbyć się gościa. Dziennikarka czuje, że właśnie dlatego warto zostać i opisać to miejsce.
Dowiaduje się o klątwie. W miasteczku może mieszkać nie więcej niż tysiąc osób. Następstwa przekroczenia tej liczby są przerażające.
Marta zaczyna coraz sprawniej funkcjonować w przedziwnym, odwróconym systemie tej społeczności, w której pogrzeby to wesołe uroczystości, bo zwalnia się miejsce, a związek gejów jest powszechnie akceptowany, bo nie będą mieli dzieci. Poznaje mieszkańców, konsekwencje łamania zasad, historie ofiar klątwy i coraz bardziej zaskakujące motywy postępowania tuziemców.
Tymczasem dochodzi do kolejnego wypadku. W nocy na ulicy zostaje znalezione zmasakrowane ciało nauczycielki. Miasteczko nie szuka winnych, wszyscy cieszą się, że klątwa znowu nie dopadła nikogo z nich.
Dowody i fakty wskazują, że w może tu działać seryjny morderca, jednak zebrane dane i opowieści ludzi sprawiają, że Marta również powoli zaczyna wierzyć w istnienie anatemy.
Co tak naprawdę dzieję się w Mille?
Data premiery:
środa
21.10.2015
Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu / Paula Hawkins - The Girl on the TrainRachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów. Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich. Uważa, że prowadzą doskonałe życie. Gdyby tylko mogła być tak szczęśliwa jak oni. I nagle widzi coś wstrząsającego. Widzi tylko przez chwilę, bo pociąg rusza, ale to wystarcza.
Wszystko się zmienia. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia ludzi, których widywała jedynie z daleka. Teraz przekonają się, że jest kimś więcej niż tylko dziewczyną z pociągu.
Data premiery:
środa
21.10.2015
Jennifer Niven - Wszystkie jasne miejsca / Jennifer Niven - All the bright placesTheodore jest zafascynowany śmiercią. Codziennie rozmyśla nad sposobami, w jakie mógłby pozbawić się życia, a jednocześnie nieustannie szuka czegoś, co pozwoliłoby mu pozostać na tym świecie. Violet żyje przyszłością i odlicza dni do zakończenia szkoły. Marzy o ucieczcie od małego miasteczka w Indianie i niemijającej rozpaczy po śmierci siostry. Kiedy Finch i Violet spotykają się na szczycie szkolnej wieży – sześć pięter nad ziemią – nie do końca wiadomo, kto komu ratuje życie.
A gdy ta zaskakująca para zaczyna pracować razem nad projektem geograficznym, by odkryć „cuda” Indiany, ruszają – jak to określa Finch – tam, gdzie poprowadzi ich droga: w miejsca maleńkie, dziwaczne, piękne, brzydkie i zaskakujące. Zupełnie jak życie.
 
A Was, które książki najbardziej zaciekawiły? :D

18 komentarzy:

  1. Wszystkie jasne miejsca. Ta okładka jest boska. Już przed przeczytaniem opisu wiedziałam, że muszę ją mieć ^^
    zaczytanabella

    OdpowiedzUsuń
  2. "Wszystkie jasne miejsca". Gdy tylko ją zobaczyłam, postanowiłam, że będę ją mieć. Ma w sobie coś intrygującego.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Aplikacja" *-*. Normalnie jak tylko zobaczyłam okładkę i pierwsze zdanie, wiedziałam, że muszę to przeczytać! Interesują mnie ORYGINALNE powieści o dystopijnym świecie, a to jest doskonały temat na (o ile autorka dobrze to zrobiła) doskonałą książkę. Sama jestem uzależniona od mojego smartfona i widzę ten problem u większości ludzi, więc... Dobre, dobre, tak serio może być... o.o
    Pozdrawiam i zapraszam (nowy post!!!) :-D --> http://czytamwiecjestemcaxianelim.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tak samo. Jak tylko przeczytałam pierwsze zdanie to uznałam, że musze mieć tę książkę! ^^

      Usuń
  4. Chyba bedę czatować na Aplikację... Od dawna mam na nią ochotę ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na nią chrapkę, haha :D ❤
      Ja tyż XD

      Usuń
  5. Nie znalazłam nic dla siebie, choć zaintrygował mnie tytuł "Powiedz panno, gdzie ty śpisz". Jednak an razie nie mam ochoty na kryminały "D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie przeciwnie- ostatnio mam ochotę na jakies kryminały, sensację, thrillery :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Jako jedyna z Twojej listy zainteresowała mnie książka ''Zgubiono znaleziono''. Dopisuję do swojej listy :) Miłego czytelniczego października, będę do Ciebie zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic mnie tu zbytnio nie przekonało ;p
    Przeczytałam tylko 1 książkę pani Witkiewicz więc kiedyś może i po te pozycję sięgnę, ale reszta nie dla mnie ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, dla każdego coś innego. Nie koniecznie Cię mogły zainteresować te książki co mnie :D

      Usuń
  8. Chciałabym przeczytać "Wszystkie jasne miejsca". Oprócz tego "Aplikacja" wydaje się być intrygująca.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, ale może zacznę czytać ^^

    krainaksiazek0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. A mnie zaintrygowały wszystkie książki :D Taka mało wybredna jestem :D A najbardziej to chyba "Powiedz panno gdzie ty śpisz" :D Fajny tytuł :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja piję zawsze herbatkę lub kawkę, ale nie jem.
    Zostaje u ciebie i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń