sobota, 12 marca 2016

,,Dotyk Julii"- Tahereh Mafi


Autor: Tahereh Mafi
Tytuł oryginalny: Shatter Me
Data wydania: 28 kwietnia 2014 r.
Liczba stron: 336
Wydawnictwo: Otwarte

Julia ma niezwykły dar, lecz uważa, że to przekleństwo. Ona sama, tak jak nikt inny nie wie dlaczego jej dotyk potrafi zabić. Przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc Julii, aby zawładnąć światem. Jednak dziewczyna nie daje się wykorzystać..po raz pierwszy się buntuje. Nie obawia się niczego, bo przy niej jest ktoś kogo kocha.

''Teraz już wiem, że naukowcy się mylą.
Ziemia jest płaska.
Wiem to, ponieważ zepchnięto mnie z jej krawędzi, choć przez 17 lat próbowałam się jej trzymać. Próbowałam wspiąć się z powrotem, ale pokonanie grawitacji graniczy z cudem, kiedy nikt nie chce podać ci ręki.''


   Oczywiście na początku powiemy sobie trochę o okładce. Ona jest taka piękna! Całej serii te okładki mi się tak podobają! Nie mogę się na nią napatrzeć. Aż żałuję, że nie jest na mojej półce. Sama okładka zachęca do przeczytania tej książki. Przynajmniej tak było w moim wypadku. Zobaczcie okładki całej serii ♥


Styl autorki jest  prosty, ale przez to bardzo dobrze czyta się książkę. Ale..zawsze musi być jakieś 'ale'. Nie podobało mi się to, że Julia bardzo dużo razy mówiła te same słowa z trzy, cztery razy pod rząd. Czasem mogłoby nas denerwować to, że Julia tak się zachwyca pewnym chłopakiem. Ale pomyślmy..pierwszy raz od wielu wielu lat dziewczyna nie odzywała się do nikogo. Nigdy nie doznała co to jest przyjaźń, czy miłość. Zawsze była odtrącana, wyśmiewana i była samotna. To musi być straszne kiedy nie możemy nikogo dotknąć. Przyjaźń może się udać, ale miłość? Chociażby taka miłość do rodziców. Może rodzice Julii nie byli najlepszymi rodzicami. Może przez presje otoczenia, przez to, że ma dar, ale jest uważana za potwora. MOIM ZDANIEM jeżeli rodzice naprawdę kochają dziecko to nie przeszkadza im to, że ich dziecko jest inne. W wypadku Julii- jeżeli dziecko ma dar. Ale to nie jest wina tego dziecka. Czy specjalnie chce wyrządzić komuś krzywdę? Może ktoś faktycznie  wykorzystałby tę moc do nikczemnych czynów, ale Julia w środku jest inna. Czytając tę książkę możemy się o tym przekonać. Kilkakrotnie brała na siebie winę i była dobra dla innych, mimo tego, że inni dla niej tacy nie byli. Nikt jej nie dziękował, wszyscy ją omijali i naśmiewali się z niej. Mimo tego Julia nie pragnie zemsty. Dlatego postanawia się zbuntować i nie dać się wykorzystać Komitetowi Odnowy.

,,Ludzie ciągle polują na to, czego się boją.''

Bardzo mi się spodobało to w jaki sposób autorka wykreowała bohaterów. Julię poznajemy, gdy jest samotna i przez wiele dni nic nie mówiła. Z małej, przestraszonej myszki stała się bardziej odważna, na tyle, że postanawia się zbuntować. Werner to taka postać, którą bardzo lubię. Mimo tego, że jest taki bezwzględny, władczy to ja czuję, że ma w sobie dobro. Że jest w nim jakaś cząstka dobroci. Jeżeli byłby słaby to każdy mógłby to wykorzystać i zająć jego pozycję. Tak naprawdę nie wiemy dokładnie co kieruje Wernerem, co chce osiągnąć ze swoją pozycją. Mam nadzieję, że dowiem się tego w kolejnych częściach. Adama nie za bardzo polubiłam. Taki trochę dla mnie jest podejrzany. Może moja intuicja mnie nie zawiedzie. 

,,Świat jest ponurym miejscem. Czasem musisz strzelać pierwsza.''

Ta książka ma tyle pięknych cytatów, że ja naprawdę nie wiedziałam, które wybrać. Mogłabym napisać jeszcze milion innych, ale za dużo miejsca by mi to zajęło. Dlatego, gdy przeczytacie Dotyk Julii zakochacie się w cytatach ♥
Moja ocena: 9/10

Serdecznie Wam polecam tę książkę ♥

PS. Chciałabym Was przeprosić za moją dłuugaśną nieobecność, ale szkoła...sprawdziany, kartkówki, jeszcze projekt gimnazjalny :/ za dużo tego!
Jeszcze mam takie malutkie ogłoszenie:
Klaudia z bloga zeglujacmiedzysnami.blogspot.com stworzyła grupę na Facebooku ,,Czytadła''. 
,,Możemy tutaj gawędzić, gawożyć, spierać się ( jednak to już co innego ) i kontaktować z innymi blogerami. Możliwe jest tutaj znajdowanie członków do dyskusji, wspólnych cykli, TAGów, czego dusza zapragnie!''
Także serdecznie Was zapraszam razem z Klaudią!

21 komentarzy:

  1. Kocham tę serie :)i bardzo się cieszę że tobie też przypadła do gustu :) czytaj następne części, bo nie mogę się powstrzymać by ci czegoś nie napisać :) spojler by poszedł wielki
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dzisiaj zacznę czytać drugą część :)
      Również pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Książkę czytałam, ale Adama nie lubię taka pierdoła a nie mężczyzna ;)okładki są naprawdę piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, ale też taki podejrzany jak dla mnie jest :o

      Usuń
  3. Idzie Ci coraz lepiej!
    Jasne, że przeczytam ( na co ja się piszę, co Wy mi wszyscy wciskacie... ), ale najpier wykopie sobie ładny grób :3
    SZONA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopse, tylko na jakieś ładnej zielonej górce obok dżefa :3

      Usuń
  4. Moje zdanie już znasz, cieszę się, że tobie też się podobała <3
    www.annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety mnie ta książka nie zachwyciła. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust ;)
      Również pozdrawiam :3

      Usuń
  6. Właśnie czytam tę książkę i jestem na 108 stronie, więc za bardzo nie mogę się wypowiedzieć. Co nie zmienia faktu, że na razie, ani Adam, ani Waren nie przypadł mi do gustu. Całusy♥

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak teraz bo pewnie już jesteś daleko daleko, albo już skończyłaś. Adam na początku też mi nie przypadł do gustu...później też nie XD
      Pozdrawiaam :*

      Usuń
  7. Nie mogę się już doczekać, jak zabiorę się za tą serię :D W mojej szkolnej bibliotece mamy wszystkie części w jednym egzemplarzu (które mam zamiar wypożyczyć), jednak moja koleżanka nie może się z nią uporać już kilka miesięcy. Jednak jak tylko wrócą do biblioteki od razu się za nie zabiorę :D
    Świetny post, czekam na kolejne :D Pozdrawiam <3

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj koniecznie! :3
      Dziękuję, również pozdrawiam :*

      Usuń
  8. Masz rację, okładki są cudowne, a sama trylogia jest jedną z moich ulubionych. No i Warner, uwielbiam go :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham tę trylogię, a szczególnie trzecią część! Masz całkowitą rację, okładki są nieziemskie!
    Widzę, że szkoła nie tylko mi daje w kość! :/
    Fajna recenzja!
    Buziaki!
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Całą trylogia czeka na mnie na półce! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię tę serię, tom pierwszy podobał mi się najbardziej :) Poetycki język powieści zachwycił mnie właśnie najbardziej i te powtórzenia były po porostu idealne. Ale to rzeczy gustu.
    Fastastyczna była też przemiana Julii, jaką możemy tu zaobserwować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem pewna co do tej serii :/ pomimo tylu pozytywnych recenzji i ciepłych słów na temat ,,Dotyku Julii'' to nie umiem się zmusić, żeby ją przeczytać.Frustrujące odrobinkę xd chciałabym mieć ją już za sobą, żeby móc stwierdzić, czy rzeczywiście jest tak niesamowita jak większość twierdzi :)
    Bardzo dobra recenzja :**
    Pozdrawiam cieplutko :*
    http://atramentowe-ruiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamy zamiar zabrać się za tą serię ;)
    PS Ciekawy blog i z miłą chęcią zostaniemy na dłużej :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    + obserwujemy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim zdaniem również, jeśli rodzice naprawdę kochają dziecko, nie przeszkadza im to, że jest inne :/
    Całą trylogię dostałam na święta święta jednym tomie i czeka na swoją kolej ^_^

    OdpowiedzUsuń