sobota, 16 kwietnia 2016

,,Wrota czasu''- Pierdomenico Baccalario

   Naobiecywałam Wam tyle rzeczy, a po weekendzie pierwszy dzień już mnie wykończył. Serio. Jeszcze te wszystkie sprawdziany, poprawy, a w poniedziałek próbne testy gimnazjalne..Ale w końcu się wzięłam w garść i piszę dla Was recenzje. 

   Obawiałam się, że będzie to książka dla młodszych czytelników. Mimo, że przeczytałam dużooo pozytywnych opinii! Ale w końcu powiedziałam sobie 'you only live one' i kupiłam! Jak przeczytacie  niżej, nie było się czego obawiać.





Cykl: Ulysses Moore (tom 1)
Wydawnictwo: Firma Księgarska Olesiejuk
Data wydania: 23 maja 2006 r.
Liczba stron: 224

Książka opowiada o trzech dzieciach- Ricku, Julii i Jasonie, którzy są spragnieni przygód. 
Nie są takim typem dzieci, które się wszystkiego  słuchają. ,,Nie wchodź tam. Nie idź tam". Możecie sobie darować takich zakazów. Oni i tak to zrobią. Chęć przygody jest silniejsza. Kiedy odkrywają drzwi ukryte za szafą za wszelką cenę chcą ją otworzyć.

"Jeśli z czterech jedne otworzysz przypadkiem. Z czterech trzecie wskażą motto. Z czterech dwoje zaprowadzi na śmierć. A jeden z czterech - poprowadzi na dół."

 
   Najpierw powiedzmy o tym jak jest wydana. Witaj pierwsza książko z twardą okładką w mojej biblioteczce! Może okładka nie jest jakaś piękna, ale za to w środku...!
Zresztą sami zobaczcie!


   Tak, wiem...Jakość jest kiepska. Wybaczcie. Ale prawda, że pięknie wydana? Już nie mogę się doczekać, aż zobaczę i przeczytam kolejne części! Nie umiem przestać się na nią patrzeć  <3



   Teraz weźmy pod lupę bohaterów. Julię chyba najbardziej polubiłam. Chłopców oczywiście też! Jason jest sprytny i energiczny. Umie też przekonywać ludzi. Jednak jest czasem lekkomyślny. Jasonie, nie podobała mi się ta sytuacja na tych mokrych schodach!
Julia jest..można rzec, że taka bardziej porywcza. Czasem szybciej zrobi, niż pomyśli. Po prostu idealne rodzeństwo! Rick bardzo dużo wie i interesuje się żeglarstwem. Jedyne co mi się nie podobało to ta akcja z Julką i księgą..chciała pomóc. Ale w sumie pewnie każdy z nas by tak zareagował. Bardzo też podobał mi się charakter Nestora. To jest  świetny gościu! Zgrywa takiego nieodpowiedzialnego, ale na wszystko ma oko! Teraz w sumie tak myślę i nie umiem stwierdzić kogo najbardziej polubiłam..Każdy ma inny charakter i inne cechy.
 
,,Marzenia i wspomnienia są z tej samej mąki - musimy je piec na wolnym ogniu, by przemienić w świeży chleb, taki, który potrafi zaspokoić nasz głód na starość.''

   Czytałam też takie recenzję, gdzie niektórzy pisali, że dzieci czasami zbyt dojrzale mówiły. Ja jednak nie zwróciłam na to uwagi. Ale na całe szczęście nie mówią też zbyt dziecinnie! Mówią w sam raz. A styl pisania jest prosty i to dodaje tej książce takiego fajnego klimatu. Książka jest pięknie wydana, jak i pięknie napisana, i opowiada nam piękną przygodę. Na pewno z chęcią cofniemy się razem z bohaterami do dzieciństwa!
Książka nie jest zbyt długa i bardzo szybko się ją czyta.
Wyrwała mnie z kaca książkowego. *Bardzo Ci dziękuję :D* Nie umiałam się zabrać za żadną książkę! Przeczytałam kawałek i odkładałam, mimo tego, że była dobra. Na początku książki ten ''kac'' jeszcze trwał, ale jak byłam coraz dalej to potem nie umiałam się od niej oderwać!
Niestety ON wrócił :c Zły ,,Czarnoksiężnik z Archipelagu''...Wszystko twoja wina!

   Jeśli jeszcze się wahacie to nie ma czego. Przeżyjecie razem z Julką, Rickiem i Jasonem niesamowitą przygodę! Łapiemy wiatr w żagle i czytamy!

PS. Chciałam Was przeprosić za to, że tak rzadko odwiedzam Wasze blogi i wstawiam posty. Obiecuję, że zmieni się to w wakacje! A do nich już niedaleko. Wytrzymajcie jeszcze te 2 miesiące, a codziennie będę wpadać na Wasze blogi!

Buziaki :*

13 komentarzy:

  1. Chyba to nie jest do końca moja bajka, ale zgodzę się, wydanie jest wręcz prześliczne! <3

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie gustujesz w książkach przygodwych? :3
      Również pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Ostatnio znalazłam tą książkę w mojej szkolnej bibliotece, jednak nie wypożyczyłam, ponieważ obawiałam się, że trochę się spóźniłam i jestem już za stara. Mimo wszystko, przekonałaś mnie i z pewnością po nią sięgnę :D
    Pozdrawiam cieplutko i czekam na kolejne posty :*

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Czekam aż przeczytasz :*
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  3. Nigdy nie spotkałam się z tą pozycją, ale nie dla mnie. ;) Wyrosłam już z takich książek. Jedyne, co utrzymuje się u mnie to Harry Potter i Opowieści z Narnii.
    pozdrawiam,
    DarkWolf z http://zapomniane-zapiski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ❤❤❤ lubię bardzo, muszę przeczytać jeszcze raz i tym razem do końca całą serię, a nie do połowy ❤❤❤ świetny pomysł miał autor i świetne wykonanie ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie chyba sobie odpuszczę :D
    Ale wszystko przede mną i nie mówię "nie" na przyszłość, zobaczymy co mi z tego wyjdzie :D
    Też ostatnio nie mam na nic czasu, a już na pewno na bloga :(
    Trzymaj się ♥
    Z miłości do książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam osiem tomów z czternastu wydanych w Polsce ( o ile się nie mylę) no i nie wiedzieć czemu, po prostu nie kontynuowałam tej serii, czytałam ją dość dawno temu, jakieś dwa lata na pewno. Aczkolwiek wszystkie osiem przeczytanych tomów ubóstwiam! <3 Jutro chyba będę musiała przejść się do biblioteki ( i zaopatrzyć się również w swoje egzemplarze) i odświeżyć sobie tę serię :) Tak ciężko jest mi wybrać ulubionych bohaterów, ale chyba Julia i Nestor wymiatają :D A motywy z zagadkami i wrotami czasu zabójcze <3 Najlepszy moment to chyba początek jak na poczcie odbierają paczkę w której był klucz (chyba tak to było)
    Bardzo ciekawa recenzja! :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydanie czarujące, a książka niestety nie wpasowała się w mój klimat. To chyba za sprawą tego, iż jest to raczej lektura dla młodszych czytelników jak z resztą wspominałaś.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie- strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspominałaś gdzieś tam (ciekawe gdzie...), ze Twoja ulubiona seria to właśnie More, mimo że czytałas tylko jedną część xD To mocno zachęca, więc może kiedyś sobie sięgnę
    Aha, i wydanie tez ładne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja to czuję, że cała seria będzie moją ulubioną XD

      Usuń
  9. Przeczytałam i uwielbiam całą serię 14 książek Ulyssesa Moore'a. Już nie mogę się doczekać 15 tomu! I zgadzam się z tobą w stu procentach - te książki są tak cudnie wydane <3
    Pozdrawiam gorąco:)
    http://dziewczynamiedzyregalami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń