niedziela, 26 czerwca 2016

Biblioforum w Gliwicach!


Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł, żeby zrobić bibliotekę w Forum. Szczególnie, że więcej osób może zacząć czytać książki hyhy. Załóżmy, że masz trochę wolnego czasu i nie masz gdzie się podziać. Szwendasz się po forum, a nagle trafiasz na bibliotekę! Więc do niej wchodzisz. Dobra..Wiem, że to nie jest zbyt realne. Takie osoby, które bardzo mało czytają albo w ogóle, raczej nie pójdą tam. Ale nie psujmy tego. Poza tym nawet jeśli nie masz zamiaru czytać, to możesz pograć w jedną z gier planszowych. W Biblioforum możemy również znaleźć PlayStation, czy też audiobooki i czytniki e-booków, które można wypożyczyć. Cieszy mnie fakt, że w bibliotece możemy znaleźć też te nowsze książki. Jednak jestem trochę zawiedziona. Ale o tym, to za chwilę. Najpierw chcę napisać o tym, co najbardziej mi się podobało.


TO, CO MI SIĘ PODOBAŁO: 

- Oczywiście, że książki! Może nie ma tam nowości wydawniczych. Może. Bo nie jestem tego pewna. Nie widziałam, ale oczywiście mogłam pominąć. Ale za to są już te nowsze książki. 
Zaskoczyło mnie, że można wypożyczać czytniki e-booków, co też jest fajną sprawą. Niektórzy wolą czytać w wersji papierowej, a inni w wersji elektronicznej. Zamiast psuć sobie oczu na telefonie, czy tablecie można wypożyczyć czytnik. 

- Gry plaaanszowe! Ostatnio ciągle gram w jakąś planszówkę. A ostatnio jedną kupiłam! Rozumiecie to? Ja. Kupiłam. Grę. Planszową. Coś chyba się ze mną dzieje. Ale w zasadzie to dobrze. Jestem mniejszym noł lajfem. I oczywiście nie mogłam zmarnować takiej szansy, żeby nie zagrać w Biblioforum.

- Komputery. A najbardziej mnie zaskoczyły słuchawki przy każdym stanowisku. Wsiadasz na komputer, piszesz recenzję i słuchasz swojej ulubionej muzyki. Idealnie ♥

- 'Miejsce dla dzieci'. A przynajmniej ja je tak nazwałam. Podczas, gdy Ty czytasz książkę, Twoje dziecko zajmuje się sobą. Może się pobawić pluszakami, może porysować, a nawet poczytać książki przeznaczone dla nich. 

- Cytaty! Jak się wchodzi po schodach do Biblioforum to jest jakby poręcz, a pod nią szkło. Tak, bardzo dobrze Patrycja tłumaczysz.. To na tym szkle jest wiele pięknych cytatów. Zakochałam się w tym.


TO, CO MI SIĘ NIE PODOBAŁO:

- Nie można wypożyczać książek, jeśli się nie ma karty. To oczywiste. Ale tutaj nie zrobisz karty, jeśli nie masz osiemnastu lat, nie jesteś z osobą dorosłą albo nie masz karty, w któreś z bibliotek w Gliwicach. Jestem z innego miasta, więc trochę się zawiodłam. 

- Myślałam, że będzie to trochę większe. Oczywiście nie narzekam, że jest za małe. Jednak jakby było trochę większe to byłoby idealnie. Czytałam, że ma być osobny pokój do PlayStation, a tymczasem się okazało, że jest to po prostu mały korytarzyk i zaraz za nim się to znajduje. Nie mówię, że to źle, ale trochę się zastanawiam, czy jakby ktoś grał, to by nie przeszkadzał osobom, które czytają. Widziałam tam słuchawki, ale wiecie jak to bywa.

Pewnie znalazłabym jeszcze więcej zalet, a może też wad, ale myślę, że tyle wystarczy. Także podsumowując: Biblioforum ma kilka swoich wad, ale można bardzo miło spędzić czas, czytając książkę, czy też grając w grę planszową.

13 komentarzy:

  1. To z tymi kartami bibliotecznymi od 18-stki to rzeczywiście minus. W mojej bibliotece ja czasami wypożyczałam książki bez karty, ale to tylko dlatego, że dość często mnie widzieli ;)

    Pozdrawiam cię, kochana, z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Musieliby mnie wyrzucać siłą, bo dobrowolnie bym nie wyszła ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem takie biblioforum to bardzo fajny pomysł. To prawda jest kilka wad, np. karta od 18 - stki, ale jest także bardzo dużo zalet. Chętnie sama bym się tam wybrała.
    Pozdrawiam :*
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem z okolić Gliwic ---> Plus
    Nie mam osiemnastu lat ---> minus
    Niestety muszę czekać jeszcze jakieś trzy lata żeby uległo to zmianie :c
    Pomysł bardzo dobry, nawet dobre wykonanie, ale minusem ogromnym jest to że trzeba mieć osiemnaście lat.
    Nie mieszkam w Gliwicach więc nie mam też konta w żadnej z tamtejszych bibliotek :/
    Forum w Gliwicach jest cudowne mimo wszystko :)
    Bardzo ciekawy post xx
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  5. niby fajnie, ale nie dopracowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mieszkam niedaleko Gliwic, ale bywam tam tylko przejazdem. Niby karta od 18 lat dla wielu osób jest minusem, ale nie wiem jak to wygląda z punktu prawnego czy chociażby organizacyjnego, więc nie będę tego aspektu akurat oceniać. Dla mnie to akurat nie ma znaczenia, ale pewnie gdybym jeszcze nie była pełnoletnia to też by mnie to denerwowało :)
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki świetny pomysł! Ja właśnie nie do końca rozumiem te karty biblioteczne od 18 lat, ale może to ułatwia paniom organizację, albo coś takiego...
    I tylko mi ogromnie szkoda, że Gliwice są na drugim końcu Polski :(
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Niestety szkoda, że nie do końca dopracowany :c w końcu to przecież rozrywka dla każdego :)

    Zajrzyj :) klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo, fajnie, fajnie ^_^ Ale karty od 18 lat? o.O Coś dziwnego.
    Świetnie wytłumaczyłaś miejsce cytatów xD

    OdpowiedzUsuń
  10. O, widzę, że to świetna sprawa. Nie spotkałam się z czymś takim do tej pory :D Szczególnie zaciekawiło mnie to wypożyczanie e-czytników ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne miejsce! Szkoda tylko, że nie można założyć karty, jeśli ma się mniej niż 18 lat :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny pomysł na miejsce! Sądzę, że musieliby mnie wyciągać stamtąd siłą ;)
    Szkoda, że karty dopiero od 18 roku życia, myślę, że coś takiego bardziej trafi do młodzieży niż osób dorosłych, gdyż ci posiadają więcej wolnego czasu. :/ Ale mam nadzieje, że kiedyś się to doszlifuje i zmieni.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że kiedyś może to rozwiną bardziej i będzie takie coś w innych miejscach także :)

    OdpowiedzUsuń