wtorek, 5 lipca 2016

Książki, bez których nie byłoby wakacji



Hej pingwinki! 
Dzisiaj przychodzę do Was z bardzo wakacyjnym postem. Do tego tagu nominowała mnie Julia z bloga http://filigranoowa.blogspot.com/. Serdecznie Was do niej zapraszam ♥
Mam do pokazania 10 książek, które chcę przeczytać w wakacje. A więc zaczynajmy.

Okładka książki Szklany Miecz
1. Szklany Miecz - Victoria Aveyard

Ta książka miała swoją premierę 17 lutego. Przyszła do mnie kilka dni po premierze, ale nadal leży na półce. Po świetnej ,,Czerwonej Królowej'' myślałam, że jak tylko przyjdzie druga część, to szybko ją przeczytam. Właściwie przeczytałam kilkadziesiąt stron, ale mnie nie wciągnęła..więc pożyczyłam siostrze. Jakiś czas temu wróciła do mnie, więc będzie podejście number two.


2. Wojownicy. Ogień i lód - Erin Hunter

Tutaj chyba nie muszę dużo pisać. Pierwsza część była świetna, więc nie mogłabym nie sięgnąć po drugi tom. Tutaj znajdziecie recenzje pierwszej części: klik

Okładka książki Wojownicy. Las tajemnic3. Wojownicy. Las tajemnic - Erin Hunter

 Jest to trzeci tom serii Wojownicy. Tutaj chyba poznamy bliżej wątek z Tygrysim Pazurem, który jest bardzo ciekawy. Już nie mogę się doczekać, aż to przeczytam.

4. Światło, którego nie widać - Anthony Doerr

Okładka książki Światło, którego nie widaćTę książkę już nawet zaczęłam, ale przerwałam. Pamiętam, że dostałam jeszcze w tym czasie inną (chyba od wydawnictwa) i chciałam ją jak najszybciej przeczytać. A czytanie kilku książek naraz..się nie sprawdziło. Więc czas najwyższy sięgnąć po ,,Światło.."


5. Chłopak, który stracił głowę -  John Corey Whaley

Okładka książki Chłopak, który stracił głowęKoleżanka do mnie pisze, że jest promocja na znaku i kupiła sobie tę książkę. Ja od samej premiery ją chciałam, ale byłam wtedy trochę zajęta i nie mogłam zamówić, więc planowałam, że później to zrobię. Okej. Zrobiłam, co miałam zrobić, a więc mogę iść zamawiać. Wchodzę na stronę księgarni przez kod i patrzę..wyprzedana! Ja zawsze mam takie szczęście, bo dużo razy tak już miałam..Ale w niedziele (?) weszłam na facebooka i patrzę..promocja! Jest! Ta książka też jest w promocji! I się udało. Także za niedługo do mnie przyjdzie hyhy <3


Okładka książki Panika6. Panika - Lauren Oliver

Najpierw chciałam przeczytać serię Delirium tej autorki. Jednak Panika była w promocji na znaku, ale miałam pewne wątpliwości, bo raczej spotykałam się z negatywnymi opiniami. Teraz poczytałam kilka recenzji o tej książce i były pozytywne. Więc why not?
Okładka książki Antykwariat ze starymi mapamiMiałam jeszcze do wyboru Black Ice, ale stwierdziłam, że to książka lepsza na zimę.


7. Antykwariat ze starymi mapami - Pierdomenico Baccalario

Jest to drugą część serii Ulysses Moore. Pierwszy tom mnie urzekł, a dzięki niemu dobrze napisałam rozprawkę na próbnym egzaminie gimnazjalnym haha. Ale pierwsza część tak się skończyła, że od razu chciałam sięgnąć po następną. Wtedy nie mogłam, ale myślę, że w wakacje uda mi się to zrobić.


8. Wróć, jeśli pamiętasz - Gayle Forman

Okładka książki Wróć, jeśli pamiętaszMuszę w końcu ją przeczytać. Co z tego, że pierwszej części nie czytałam. Może to i lepiej, bo pewnie też bym jej nie dokończyła. Ale oglądałam film, więc coś tam wiem, o co chodzi. Jak tej części nie przeczytam całej..to nie wiem, co zrobię. Ale muszę zrobić te podejście czwarte haha. 

Okładka książki W ramionach gwiazd9. W ramionach gwiazd - Amie Kaufman, Meagen Spooner

Tej książki nie zamierzałam przeczytać, ale moja koleżanka zamawiała ją, więc mi pożyczy. Dużo czytałam opinii i były pozytywne. A poza tym moja przyjaciółka dała tej książce 9/10. Więc to chyba coś znaczy.

10. Black Ice - Becca Fitzpatrick

Okładka książki Black Ice
Wcześniej wspominałam, że miałam do wyboru ,,Panikę'' lub ,,Black Ice''. I wybrałam tą pierwszą opcję. Ale się okazało, że moja koleżanka zamawia tę książkę, więc się cieszę. Moim zdaniem jest lepsza na zimę, ale mimo tego przeczytam ją w lato. Może mi będzie trochę chłodniej w te upalne dni.



Nominuję:
http://zakatekfangirl.blogspot.com/ Kasia dopiero zaczyna swoją przygodę na blogosferze, ale wchodźcie do niej i obserwujcie, bo jest naprawdę świetną osobą ♥
http://nieuleczalnyksiazkoholizm.blogspot.com/
http://szept-stron.blogspot.com/

Więc to jest moja lista dziesięciu książek, które chcę przeczytać. A jaka jest Wasza?

20 komentarzy:

  1. Mnie najbardziej interesują 'Black Ice' Beccy Fitzpatrick i 'Panika' Lauren Oliver. Na pewno niedługo sięgnę po te pozycje ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'Gniot, czy Arcydzieło? Zmierzch - Stephenie Meyer - recenzja' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam chęć na wszystkie razem i każdą z osobna książkę :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też planuję w wakacje przeczytać kontynuację Wojowników, bo zauroczyła mnie ta historia o kotach. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację! Ogarnę ten post! <3 Słowo! Moze nawet przed końcem wakacji xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wymienionych przez Ciebie pozycji czytałam "Panikę" i "Wróć, jeśli pamiętasz". Ta pierwsza to kompletna porażka, nie poleciłabym Ci jej w ogóle - nie rozumiem, co autorka chciała przekazać, pisząc tak tandetną historyjkę. Zaś kontynuacja "Zostań jeśli kochasz" była świetna, o wiele lepsza niż pierwszy tom. Wniosła naprawdę wiele do rozwoju historii, a bohaterowie nie byli tak koszmarnie mdli i bezbarwni, jak wcześniej :) Myślę, że bez problemu możesz ją przeczytać bez lektury pierwszej części - zaspoilerujesz sobie tylko wybór Mii, który zresztą i tak jest łatwy do przewidzenia, a jeżeli oglądałaś film, to nic nie stracisz :P
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Dworu cierni i róż"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. "Panikę" też chcę od dawna przeczytać i może uda się w wakacje. Mam nadzieję. Poza tym kilka powieści wiktoriańskich, parę młodzieżówek, ale jeszcze nie zdecydowałam jakie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Światło, którego nie widać" to cudowna powieść i czyta się ja baaardzo szybko, bo niektóre rozdziany są szalenie krótkie ;)
    "W ramionach gwiazd" jest bardzo dobre :)
    Natomiast "Szklany miecz" nie jest dla mnie, bo pierwszy tom był kiepski :/
    Zaczytanych wakacji!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam "Black Ice", to wspaniała książka. Jedna z moich ulubionych. Ja właśnie zabieram się za "Szklany Miecz"."Czerwoną Królową" przeczytałam już w tamtym roku (była mega) i mam nadzieję, że jej kontynuacja również mi się spodoba.
    Pozdrawiam, Atari Avangarda
    http://atari-avangarda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne tytuły ;) Najbardziej zainteresowały mnie numery 2, 5 i 9 ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. "Black ice" możesz się ochłodzić, jak dla mnie to jedna z najlepszych książek jaką czytałam. Ja tydzień temu kupiłam "Chłopaka..." i "Panikę" po 15 zł właśnie na znaku. Są tam ostatnio mega duże promocje. :D Nad "W ramionach gwiazd" się zastanawiałam. Nawet od samej premiery chciałam ją kupić, ale po przeczytaniu kilku pozytywnych recenzji uznałam, że to książka nie dla mnie, nie mój klimat. :D Jak już przeczytasz to koniecznie napisz jej recenzję. :*
    Pozdrawiam: http://kochaneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Światło, które nie widać serdecznie Ci polecam! Przepiękna powieść... "Chłopak, który stracił głowę" również na mojej liście do przeczytania :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    chocabom klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Planuję zakup Chłopak, który stracił głowę. Zobaczymy jak mi się spodoba.
    Masz dużo czasu, więc życzę miłego czytania!
    pozdrowionka, przy okazji mój snap: victoriasikora
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam "Wojowników" i jestem w tej serii zakochana bez pamięci <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy tylko ja się zawiodłam na "Wróć jeśli pamiętasz"? :(

    OdpowiedzUsuń
  15. też mam w planach Szklany miecz :) polecam Światło, którego nie widać. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polecam Black ice! ^_^ Mnie się strasznie podobała :D
    Życzę powodzenia w czytaniu ^_^

    OdpowiedzUsuń
  17. Niedawno skończyłam "Światło, którego nie widać" i zdecydowanie polecam, ta książka jest świetna.
    Powodzenia w czytaniu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Panika to właśnie taka dobra książka na wakacje. A Chłopak, który stracił głowę też mam w planach, mam nadzieję że mi się spodoba. Black ice to super mrożąca krew w żyłach opowieść.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń