środa, 11 stycznia 2017

Elita ,,Kiera Cass''

Znalezione obrazy dla zapytania elita kiera cass

Drugi tom "Rywalek". Do pałacu przybyło trzydzieści pięć dziewcząt. Teraz zostało ich tylko sześć. Ami i książę Maxon stają się sobie coraz bliżsi, jednak dziewczyna wciąż pamięta o Aspenie, chłopaku, którego darzyła szczerą miłością jeszcze zanim trafiła do pałacu.



   Zawsze blogerom sprawia trudność recenzowanie drugiego tomu. Tak jest też w moim przypadku, ponieważ właściwie nie do końca wiem, co myślę o tej książce. Autorka po raz kolejny przenosi nas w świat, który stworzyła - gdzie istnieją kasty, w świat Americi, która wychowywała się jako Piątka, a teraz zaczęła żyć jako Trójka. 

,,Miłość była rodzajem cudownego strachu.''

   ,,Rywalki'' wciągnęły mnie od pierwszych stron. Czy tak też było w przypadku drugiego tomu? Tak, ale wydaje mi się, że ta część jest trochę słabsza niż pierwsza. Dzieje się tak ze względu na główną bohaterkę. Była strasznie niezdecydowana, przez co irytowała mnie jeszcze bardziej niż w pierwszej części. W ,,Elicie'' chyba każdy mnie irytował - oprócz Królowej i pokojówek Ami. Nawet mój ulubiony bohater - Maxon. Chociaż jego zachowanie jestem w stanie zrozumieć. Poza tym widać, że byłby wspaniałym władcą. Jest miły, nie ocenia po kastach i zdobył się na taki czyn, że jestem w stanie mu wybaczyć chyba wszystko. Ponieważ w końcu jego zachowanie też było spowodowane, tym że Ami go odpychała.

Aspen w tym tomie był jeszcze bardziej nieznośny. Niby chciał, żeby jego była dziewczyna, którą kochał, była szczęśliwa. Ale przecież dobrze wiedział, co się stanie, jeśli przyłapią ich razem. Poza tym ciągle się narzuca dziewczynie..

   Styl autorki pozostał taki lekki, jaki był, przez co książkę się czyta naprawdę szybko, a przyczynia się również do tego duża czcionka, akcja i fakt, że jest to książka na zrelaksowanie się albo na wkurzanie.  Bardzo mi się podobał wątek historii państwa Illea. Pokazuje on, że nie zawsze jest tak, jak nam niektórzy ludzie próbują wmówić.
Tak jak w przypadku pierwszej części, tu również nie szukałam drugiego dna, chciałam się zrelaksować przed przyjściem do szkoły po dwutygodniowej przerwie. Jednak dostrzegłam na pewno to, że główna bohaterka mówi otwarcie, to co myśli i to nawet przed całym państwem. Każdy człowiek ma swoje własne zdanie, ale czasem mówić je otwarcie i głośno..po prostu nie potrafimy.

   Podsumowując, książka mi się podobała. Jednak była trochę gorsza od pierwszej części. Myślę, że cała seria jest dobra, żeby się zrelaksować. Mam nadzieję, że nie zawiodę się na trzecim tomie.

Moja ocena: 7/10
★★★★★★★

Książka bierze udział w wyzwaniu ,,Czytam ile chcę.'', organizowanym przez autorkę bloga ,,Książko, miłości moja''. Również zapraszam Was do wzięcia udziału.

6 komentarzy:

  1. O, to nie tylko ja nie lubię recenzować kolejnych tomów? To ja w ogóle podziwiam, że to zrobiłaś :D
    Ja całą serię "Rywalek" wspominam raczej dobrze, choć była mocno romantyczna i mocno przewidywalna. Ale czytało się szybko i nie żałuję, żę poznałam historię Amy (no i Maxona <3).
    A, i III tomu się nie bój, jak dla mnie jest zdecydowanie najlepszy <3
    Pozdrawiam (i zapraszam, oddaję wszystkie szczere komentarze ^^)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie lubię recenzować kolejnych tomów :D xd a co do Rywalek - faktycznie, w Elicie ami była troszku irytująca, a Aspen tez mnie wkurzał tym narzucaniem się jej ;p Nie mniej jednak całą serię ubóstwiam :D
    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o trylogię to "Elita" była według mnie najsłabszym tomem.
    Za to kolejny tom jest najlepszy!
    Pozdrawiam
    annwithbooks

    OdpowiedzUsuń
  4. Elita jest chyba najsłabszym tomem, bo rzeczywiście Ami była bardzo niezdecydowana. Ale ogólnie to mi Selekcja się bardzo podobała. To znaczy, jeszcze nie czytałam Korony, ale w najbliższym czasie na pewno to zrobię.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej serii i głęboko się zastanawiam, czy się za to wziąć :d
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham tą trylogię, choć ten tom był dla mnie najsłabszy :) Czekam na recenzję ,,Margo" bo ja jestem oczarowana! <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń